Colours By The Sea Colours By The Sea Colours By The Sea Colours By The Sea

FAQ - Veelgestelde vragen

NIEUWSBRIEF VAN 07 JUNI 2016

Klik hier voor online versie (deelnemers informatie)


BELANGRIJKSTE VRAAG VAN VANDAAG 18 JUNI

Ik wil graag samen starten, maar mijn vrienden zitten in een andere wave:

 

Hoe weet ik in welke wave ik start?

 

Per wave starten er 500 deelnemers. De waves worden ingedeeld op aangeven van de organisatie die dit in eerste instantie zal doen op de volgorde van inschrijven, waarbij de hardlopers eerst starten. Dit betekent dat hoe eerder je bent ingeschreven hoe eerder je zult starten.

 

Wat moet ik doen als ik met iemand mee wil lopen die start in een andere wave?

 

Dat kan natuurlijk! Als je met een ander of met anderen wilt meelopen die niet in dezelfde wave starten, start je in de wave van het hoogste startnummer. Bijvoorbeeld: Je start zelf in Wave 1 en de ander in Wave 4, dan starten jullie in Wave 4. Je kunt dan niet samen in Wave 1 starten.

 

Ik heb drie vrienden, 1 start in wave 2 een in wave 6 en een in 3 en ik heb zelf wave 8, wat nu?

 

Jullie kunnen samen starten in wave 8

 

Ik heb een hardloop bewijs maar ik wil wandelen, welke wave moet ik dan starten?

 

Dat mag je zelf weten.. de eerste 8 waves zijn hardlopers en daarna komen de wandelaars. Het maakt dus niet uit in welke wave je start.



TIPS VOOR INSCHRIJVEN EDITIE 2017

Opening inschrijvingen:

Vrijdag 1 januari 2017 om 12:00 uur. 

DEELNEMEN

Om mee te kunnen lopen met Colours by the Sea moet je inschrijven. Aan dit inschrijven zijn kosten verbonden. Na het inschrijven krijg je direct een bewijs van inschrijven. Met dit bewijs en een ID kun je een dag voor en op de dag van de start, je startnummer ophalen. Zonder startnummer word je niet toegelaten in de startvakken.

Meedoen? 
Kijk op inschrijven en meld je aan voor de kleurrijkste loop van je leven!

Sluiting inschrijvingen:

Het inschrijven voor de editie van 2016 is gesloten.

Kosten:

€ 21,50 per persoon. Dit is inclusief startnummer, Colours By The Sea shirt en een zonnebril.

Per betalende deelnemer kan één kind geboren op en na 18-06-2004 (tot en met 12 jaar), gratis deelnemen. De kosten voor deze kinderen (ruim 2000) komen voor rekening van de Stichting Samen in Beweging. Dit is inclusief startnummer, een zonnebril en een stofkapje. Je kunt voor dit kind ook een Colours By The Sea shirt bestellen voor €8,50. We hebben shirts in twee kindermaten beschikbaar. 

LET OP bij bestellen van het shirt: De t-shirts vallen een maat kleiner (Franse kledingmaat).

 

Onderdelen:

Hardlopen 5 km - 7 kleuren

Wandelen 5 km - 7 kleuren

Hardlopen of Wandelen 3 km - 5 kleuren

Schrijf kinderen in als wandelaar, tenzij ze 5 km achter elkaar kunnen hardlopen. 


Bewijs van deelname:

Je startbewijs zal DIRECT na inschrijving worden verzonden naar het mailadres wat je hebt opgegeven bij inschrijven. Aangezien wij naar alle 7000 deelnemers een mail sturen worden wij door sommige virusscanners aangemerkt als SPAM. Je kunt er voor zorgen dat onze mail niet in de spambox belandt door in je programma aan te geven dat de mailings van info@coloursbythesea.nl veilig zijn.

Let op: deze mail is je bewijs van deelname en heb je nodig voor het ophalen van je startnummer op 2 of 3 juni 2017.


Hoe moet ik inschrijven wanneer ik twee volwassenen en 3 kinderen van onder de 12 wil inschrijven?

Zoals eerder beschreven kun je per betalende deelnemer één gratis kind inschrijven. Wanneer je twee betalende deelnemers hebt en 3 kinderen en je wil allemaal meedoen, dan zal je 1 van de kinderen in moeten schrijven als betalende deelnemer á €21,50. Natuurlijk staat het je vrij om dit derde kind in te schrijven bij een andere betalende deelnemer.

 

01-01-2016 Opmerking van de organisatie: Aangezien we veel vragen krijgen na inschrijving nogmaals informatie over het bijschrijven van kinderen tot en met 12 jaar:


Kinderen tot en met 12 jaar mogen gratis deelnemen aan de Colours by the Sea. Kosten voor deze kinderen wordt gedragen door Stichting Samen in Beweging. We hebben geconstateerd dat er wat deelnemers zijn die zich tijdens het opgeven van het kind hebben vergist in de geboortedatum. Nogmaals voor één kinder, geboren op en na 18 juni 2003 is de deelname gratis per betalende deelnemer. Wij zullen bij het ophalen van de startnummers er op toezien dat de leeftijd van het opgegeven kind klopt. Mocht je kind als gratis zijn opgegeven, maar blijkt bij controle van het ID, dat de leeftijd van dit kind 13 jaar of ouder is op 19 juni 2016 dan wordt dit startnummer pas meegegeven na een betaling van €12,50. Daarna wordt ook een eventueel besteld en dus betaald shirt aan u meegegeven.


VRAGEN NA INSCHRIJVEN

Wat moet ik doen wanneer ik niet direct na inschrijven een BEWIJS VAN DEELNAME heb ontvangen?

Stuur per omgaande een mail naar info@coloursbythesea.nl met als onderwerp 'Bewijs van deelname'. Vermeld in deze mail je naam, je geboortedatum en je emailadres. Heb je een alternatief mailadres graag vermelden. Het komt soms voor dat mailboxen onze mail blijven blokkeren. 

Wat moet ik doen als ik mijn startbewijs  kwijt ben?

Op vrijdag 2 juni en zaterdag 3 juni kunnen onze medewerkers van het informatiepunt, wat je kunt vinden aan de rechterkant van het secretariaat, je inschrijving controleren. Als je geen mailing hebt ontvangen kunnen zij met een kopie/print/tonen op telefoon van uw IDEAL betaling, nagaan wat uw startnummer is. Zij kunnen, na controle van ID alsnog de bestelde startnummer(s) en shirt(s) mee geven. 


Je kunt je inschrijving ook zelf nakijken:

Nog geen info? Je kunt zelf nakijken of je inschrijving is gelukt. Dit kun je doen op de volgende site: www.inschrijven.nl. Hiervoor moet je postcode en geboortedatum invullen. (Helaas kun je een ingeschreven gratis kind hierin niet vinden.) Sta je ertussen? Dan ben je deelnemer van Colours by the Sea 2016.


Achteraf gratis kind bijschrijven bij een betalende deelnemer: 

Bijschrijven van een kind kan alleen als de inschrijving nog open is. Ook het bijschrijven sluit zodra het maximum aantal deelnemers is berijkt. Houd rekening met €2,00 administratiekosten.

Dit is wat je moet doen: Stuur een mail naar info@coloursbythesea.nl, met als onderwerp 'bijschrijven gratis kind'. Vermeld in deze mail de naam en geboortedatum van het kind. Vergeet ook niet de gegevens van de betalende deelnummer waarbij dit kind geschreven kan worden te vermelden. Mailingen die zijn verzonden na sluiting van inschrijven zullen niet in behandeling worden genomen.

Wil je ook het unieke shirt voor dit kind, vermeldt dan het maat shirt (kindermaten beschikbaar in: 128/140 en 152/164, je kunt ook voor XS e.d. kiezen) Het t-shirt kost €8,50. 

Je ontvangt van ons een antwoord. Hierin staat beschreven hoe je de betaling (€2,00 + evt kosten shirt) kunt voldoen. Na ontvangst van betaling zullen de aanpassingen worden doorgevoerd en staat het kind ingeschreven.


Nogmaals bij inschrijven ga je akkoord met onze algemene voorwaarden:

ALGEMENE VOORWAARDEN   (klik hier)


STARTNUMMER GEWONNEN!

Gefeliciteerd met je prijs!

Let op: Het is niet mogelijk om bovenop je gewonnen kaarten nog een gratis inschrijving voor kinderen te geven. Kijk bij vragen verder op deze pagina onder het kopje kinderen.

 

INSCHRIJVING ANNULEREN 

Annuleren tot 1 april 2017

Voor het annuleren voor 1 april 2017, berekenen wij €5,00 administratiekosten per deelnemer.

Stuur je bewijs van deelname door naar  info@coloursbythesea.nl  Vermeld als onderwerp 'Annulering'. Wij proberen je annulering zo spoedig mogelijk te verwerken. Heb je na 1 maand nog geen terugbetaling gehad, graag een mail op bovenstaande mailadres met als onderwerp 'terugbetaling inschrijfgeld'. Nogmaals, houd rekening met 5 euro administratiekosten.

Annuleren na 1 april 2017

Na 1 april 2017 is er geen terugbetaling van het inschrijfgeld meer mogelijk. 

 

STARNUMMER VERKOPEN

Kan ik mijn startnummer aan een ander geven/verkopen?

Je kunt ervoor kiezen je startnummer weg te geven of te verkopen.

De organisatie is niet verantwoordelijk voor startnummers die te koop worden aangeboden na het sluiten van de inschrijvingen en zal hier ook niet in bemiddelen. Bij iedere vorm van overname gaat de ontvangende partij akkoord met de Algemene Voorwaarden deelname Colours by the Sea.


Wat heeft degene aan wie je het startnummer hebt gegeven/verkocht van je nodig:

 

BEWIJS VAN DEELNAME OVERGENOMEN

Waar moet ik op letten wanneer ik een startnummer van een ander overneem?

Wanneer je een startnummer overneemt van een ander, zorg dan dat je zijn/haar 'bewijs van deelname' krijgt. Daarbij heb je (wanneer je dit startnummer niet op je naam overschrijft of kan overschrijven) ook een kopie nodig van zijn of haar ID. Het gaat er daarbij om dat we de naam en geboortedatum kunnen lezen bij het uitgeven van de startnummers. (Een kopie van zorgpas is ook akkoord). Wanneer er bij dit bewijs ook een kind is ingeschreven heb je hiervan ook een ID kopie nodig. 

De organisatie is niet verantwoordelijk voor startnummers die te koop worden aangeboden na het sluiten van de inschrijvingen en zal hier ook niet in bemiddelen. Bij iedere vorm van overname gaat de ontvangende partij akkoord met de Algemene Voorwaarden deelname Colours by the Sea.


Ik kan dus een startnummer overschrijven op mijn naam? Mag ik dan ook een andere maat shirt?

Tot 1 april 2017 kun je de naam van de inschrijver aanpassen. Ook kun je jouw shirtmaat aanvragen in plaats van de maat die de verkoper bij inschrijven heeft aangevraagd. Hiervoor rekenen wij €5,00 administratiekosten.

Hoe kan ik dat laten aanpassen?

Laat de originele aanvrager vanuit zijn/haar email account een mail sturen naar: info@coloursbythesea.nl met als onderwerp 'startnummer overschrijven'. In die mail hebben we het Bewijs van deelname van deze aanvragen nodig.
In moet hij/zij dan aangeven wie zijn startnummer overneemt: Naam, geboortedatum en eventueel aangepaste shirtmaat. De nieuwe deelnemers krijgt dan een mail met rekeninggegevens zodat hij de 5 euro administratie kosten per startnummer kan overmaken. Nadat deze zijn voldaan zullen wij de inschrijving aanpassen. Nogmaals dit kan tot 1 april 2017. Mailing voor startnummer overschrijven, worden na deze datum niet meer in behandeling genomen. 

De betaling van het startbewijs dat je overneemt, moet je zelf regelen, de organisatie is hiervoor verder niet verantwoordelijk.

Wat kan ik doen als ik na 1 april nog iets wil aanpassen?

Zoals eerder beschreven kunnen we je naam na 1 april niets meer aanpassen op het startnummer. Ook de shirtmaat kan dan niet meer worden aangepast. Wel kan je na sluiting secretariaat, proberen je shirt te ruilen. Na sluiting kun je nog kiezen uit de shirtmaten die zijn overgebleven. Dat is op zaterdag tussen 17:00 en 17:30 uur. 

Ik heb mezelf opgegeven voor hardlopen, maar ga uiteindelijk toch liever wandelen. Kan ik dat aan laten passen?

Tot 1 april 2017, kUn je hardlopen laten omzetten in wandelen en andersom. Voor 1 april stuur je een mail naar info@coloursbythesea.nl met als onderwerp "wandelen omzetten naar hardlopen" of "hardlopen omzetten naar wandelen". Na 1 april is dit niet meer mogelijk en zullen mailing met dit onderwerp niet meer in behandeling worden genomen.

Wat moet ik doen als ik dit niet meer kan aanpassen en toch wil hardlopen of wandelen?

Hardlopers kunnen starten als wandelaar in vakken voor wandelaars. Wandelaars mogen niet starten in de vakken van de hardlopers.  Dit ivm veiligheid voor jou en de hardlopers. (Je wil tenslotte ook geen fietsers op de snelweg.)

Kan ik bij mijn gekochte startnummer nu nog een gratis kind inschrijven?

Nee dat kan niet. De inschrijving is gesloten, ook de inschrijving voor kinderen.


STARTNUMMER OPHALEN 


Hoe krijg ik mijn startnummer?

Wanneer je bent ingeschreven en je betaling is voldaan ontvang je een 'bewijs van deelname'. Dit ontvang je direct na inschrijven op 1 of 2 januari 2017. DIT BEWIJS VAN DEELNAME HEB JE NODIG VOOR HET OPHALEN VAN JE STARTNUMMER!

Wanneer en waar kan ik mijn startnummer ophalen?

Je kunt bij het secretariaat (witte tent op het Bellamypark) je startnummer ophalen. 

De openingstijden van dit secretariaat zijn:

2 juni 09:00 - 21:00 uur

3 juni 09:00 - 15:30 uur

Aan de linkerkant van het secretariaat vind de uitgifte van startnummers plaats. 

Wij roepen deelnemers uit Vlissingen en omgeving op om op vrijdag 2 juni of zaterdagmorgen om hun startnummer te komen. Dit om lange wachttijden voor de start te voorkomen.


Wat heb ik precies nodig om mijn startnummer te krijgen?

BEWIJS VAN DEELNAME. Dit is een mail die je direct na inschrijven in januari hebt ontvangen. Wij hebben een print/tonen op Smartphone van de eerste pagina nodig. 

ID van de persoon die heeft ingeschreven + ID van evt bijgeschreven kind. Dit mag ook een kopie zijn/tonen op Smartphone. Let op: Geef uw ID of een kopie hiervan niet af! Bij overname startnummer hebben wij ID nodig van degene waarvan je deze hebt overgenomen. (Lees: Bewijs van deelname overgenomen).

Je kunt je startnummer ophalen bij de medewerker van Colours by the Sea. Op je mail staat je startnummer aangegeven. De uitgifte van de startnummers gaan op nummer niet op naam! Op het secretariaat staat aangegeven waar je moet zijn om jouw startnummer op te halen. De medewerker zal je een enveloppe overhandigen waarin het startnummer zit van jou en een eventueel bijgeschreven kind. 

Het shirt wat je hebt besteld, de zonnebril, evt mondkapje krijg je gelijk met het startnummer mee.

 

Ik kan mijn bewijs van inschrijving niet vinden, wat nu?

Door allerlei redenen kan het gebeuren dat je het 'bewijs van deelname' niet mee kan vinden. Wat te doen:

Op vrijdag 2 juni en zaterdag 3 juni kunnen onze medewerkers van het secretariaat op het Bellamypark, je inschrijving controleren. Dit wordt door medewerkers informatie gedaan die u kunt vinden aan de rechterkant van de tent, niet bij de medewerkers die startnummers meegeven. Als je geen mailing hebt ontvangen kunnen zij met een kopie/print/tonen op telefoon van uw IDEAL betaling, nagaan wat uw startnummer is. Zij kunnen, na controle van ID alsnog de bestelde startnummer(s) en shirt(s) mee laten geven. 


Ik heb geen id bewijs voor mijn kind, wat nu?
Mocht je geen legitimatiebewijs voor je zoon of dochter hebben dan kan je je startnummer ook ophalen met een (kopie) van de zorgpas. Het gaat erom dat we een bewijs van naam en de geboortedatum hebben voordat je je startnummer mee krijgt. 

 

Ik wil die dag startnummers van meerdere deelnemers ophalen, kan dat?

Als je het bewijs van deename en een kopie van alle ID's van deze deelnemers bij je hebt, dan kan dat zeker!

Je kunt hiervoor terecht bij de medewerker voor uitgifte startnummers. Zij zullen je helpen aan alle startnummers, shirts en zonnebrillen, waarvoor jij de juiste spullen bij hebt. Je hoeft niet voor ieder startnummer in de juiste rij aan te sluiten. Kies een van de startnummers de juiste medewerker en hij of zij zal alle startnummers ed aan je meegeven.


Waar kan ik die dag(en) terecht met vragen?

Geen bewijs van deelname of andere vragen, onze medewerkers van de informatie helpen u hier graag bij. U vind de Informatie aan de rechterkant van het secretariaat. Het secretariaat is de witte tent op het Bellamypark

 

Waar kan ik van die leuke Colours by the Sea petjes kopen?

Bij de informatie hebben we speciale Colours by the Sea Merchandise te koop. Petjes, sleeves, shirts etc.

 

START COLOURS BY THE SEA 2017

Waar laat ik mijn tas? 
Ook dit jaar bieden we de mogelijkheid om je tas af te geven in een bagageopslag. Aan je starnummer zit een strookje wat je aan je tas kunt bevestigen. Voor € 2 kun je een gelabelde tas bij ons afgeven. Let op, wij hebben slechts ruimte voor 300 tassen. Vol is vol!

Vanaf 15 uur is de tasinname geopend in de witte tent op het Bellamypark.

Je tas achterlaten bij de bagageopslag is voor eigen risico. Laat hier dus geen waardevolle spullen in achter. De organisatie is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal.

 

Wat zijn de starttijden?


Starttijd van de hardlopers is 16:30 uur.

Strattijd van de wandelaars is 17:00 uur.

Informatie over de starttijden in de waves ontvang je enkele weken voor de start per mail. Kijk ook eens op onze site coloursbythesea of Facebookpagina


Ik begrijp dat de start anders is dan voorgaande jaren.

Dat klopt. Om te voorkomen dat je lange tijd moet wachten bij de start hebben we de start ingedeeld in Waves. Eerst starten de hardlopers in waves en daarna de wandelaars. Per wave starten er 500 deelnemers. Tussen iedere wave is een pauze van ca. 5 minuten. De waves worden door de organisatie ingedeeld op volgorde van inschrijven. 

Ter hoogte van de startlijn hebben we een vernauwing gemaakt. Op die manier wordt er gedoseerd gestart. Wij willen hierdoor bereiken dat het parcours wat makkelijker te lopen  zal zijn en de wachttijd bij de kleurenpunten afneemt. 

In een mail die je enkele weken voor de start zal ontvangen geven we per startnummer de geschatte starttijd door. Je weet dan zelf je starttijd. Als organisatie zien we hierin vooral een voordeel voor groepen waarin kinderen meelopen.

Een ding is niet veranderd: Feest tijdens de start!

We hebben heel veel leuke foto's en filmpjes op de website gezet, klik hier voor de filmpjes, de foto's zie je bovenaan de verschillende pagina's!

 

STARTTIJDEN WAVES

16:30 - WAVE 1 - HARDLOPEN

16:35 - WAVE 2 - HARDLOPEN

16:40 - WAVE 3 - HARDLOPEN

16:45 - WAVE 4 - HARDLOPEN

16:50 - WAVE 5 - HARDLOPEN

16:55 - WAVE 6 - HARDLOPEN

17:00 - WAVE 7 - HARDLOPEN

 

17:05 - WAVE 8 - WANDELEN

17:10 - WAVE 9 - WANDELEN

17:15 - WAVE 10 - WANDELEN

17:20 - WAVE 11 - WANDELEN

17:25 - WAVE 12 - WANDELEN

17:30 - WAVE 13 - WANDELEN



VRAAG EN ANTWOORD


AFGELASTEN COLOURS BY THE SEA

Wat nou als ze voor zaterdag 18 juni heel veel regen afgeven. Gaat Colours by the Sea dan wel door?

Jos Broeke, de weerman van Zeeland die jaren heeft gewerkt voor het KNMI in de Bilt, informeert ons in de week voorafgaand aan de loop dagelijks over de weersverwachting. Wanneer het op 31 mei blijkt dat de weersverwachting voor het weekend van 3 juni te slecht is, zullen we de zware beslissing nemen het evenement niet door te laten gaan. 

Krijg ik mijn geld terug wanneer het niet doorgaat?

Nee, zoals je hebt gelezen in de Algemene voorwaarden is er geen restitutie.

Ik heb gelezen dat ik mijn deelnamebewijs van 2017 dan kan gebruiken in 2017, klopt dat?

Als de loop vóór 31 juni is afgelast klopt dat. Het deelnamebewijs van 2017 is dan je deelname bewijs voor een volgende editie.

Vóór 31 mei afgelast betekend dus dat ik in de volgende editie mee kan doen met het Bewijs van deelname 2017.

Wat als het op 1, 2 juni of zelfs 3 juni wordt afgelast? 

Er is niets zo veranderlijk als het weer. Buitenom het weer zijn er ook nog andere omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat Colours by the Sea 2017  wordt afgelast. Het kan dus voorkomen dat de loop op 1 , 2 of 3 juni alsnog wordt afgelast. Er is dan geen restitutie van het deelnamegeld en het Bewijs van deelname 2017 vervalt. Je kunt dan wel het Colours by the Sea T-shirt en een zonnebril ophalen.

BEWIJS VAN DEELNAME

Ik kan mijn bewijs van Deelname nergens meer vinden.

Zie kopje inschrijvingen op deze FAQ-pagina

Kan ik mijn bewijs van Deelname geven of verkopen aan een ander?

Dat kan. Zij lopen dan met jouw startnummer. In jouw startvak. 

Ik heb een bewijs van deelname overgenomen, kan ik het startnummer en de t-shirtmaat nog laten aanpassen?

Nee dat kon tot 1 april 2017.

Degene van wie ik het bewijs van deelname heb overgenomen heeft zich opgegeven voor hardlopen maar ik wil gaan wandelen. Kan ik in een wandelvak starten?

Dat kan.

Degene van wie ik het bewijs van deelname heb overgenomen heeft zich opgegeven voor wandelen, maar ik wil gaan hardlopen. Kan ik in een hardloopvak starten?

Dat kan niet. In verband met de veiligheid voor al onze lopers worden er geen deelnemers met startnummers voor wandelen toegelaten in het startvak voor hardlopers.

Op mijn bewijs van deelname staat D20+. Wat betekend dat?

De startnummers die wij bestellen worden ook gebruikt bij officiele wedstrijden waar het bijvoorbeeld van belang is welke leeftijd je hebt en of je een man of vrouw bent. (D20+ staat voor Dame ouder dan 20 jaar.) Voor ons running festival zijn deze aanduidingen niet van belang. Voor ons van belang dat we aan je startnummer kunnen zien of je wandeld of gaat hardlopen. Daarbij kunnen wij aan het startnummer ook zien of je als volwassene of als kind staat ingeschreven.


DEELNEMERS

Hoeveel deelnemers zijn er dit jaar?

We hebben 8000 inschrijvingen, dus we gaan uit van 8000.


FOTO'S 

Mag ik foto's maken?

Graag zelfs. Breng zelf je telefoon, camera, pieper, walkman, mp3 speler mee.

TIP: Bescherm je materiaal tegen het gekleurde stof! Denk aan een goed afsluitbare zak oid.  


Zijn er dit jaar professionele fotografen?

Ja, net als alle voorgaande jaren zullen er weer diverse (semi)professionele fotografen foto's maken van ons Running Festival.

 

KINDEREN

Gratis inschrijven van kinderen, hoe doe ik dat?

Je mag per betalende deelnemer één kind inschrijven wat op 3 juni 2017 12 jaar of jonger is. Inschrijven kan vanaf 12 uur 's middags op 1 januari 2017. Het inschrijven (ook dat van kinderen) sluit zodra het maximum aantal deelnemers van 8000 is bereikt. 

Hebben jullie een sponsor die deze gratis startnummers weggeeft?

Nee die hebben we niet. De inschrijving van de ruim 2000 kinderen worden betaald door de Stichting Samen in Beweging.

Krijgen zij ook een gratis Colours by the Sea shirt?

Het shirt is niet gratis voor kinderen die zijn ingeschreven bij een betalende deelnemer. Je kunt bij het inschrijven wel kiezen een shirt voor uw kind te bestellen á €8,50. 

Ik ben bij de inschrijving, een shirt voor mijn kind vergeten te bestellen. Kan ik nog een extra shirt bestellen?

Tot 1 april 2017 is dit nog mogelijk door de organisatie een mail te sturen naar info@coloursbythesea.nl met als onderwerp 'nabestelling kindershirt''. De volgende maten zijn te bestellen: 128/140, 152/164, XS, S tot en met 3XL. Houd u aub rekening met eventuele groei van uw kind en dat de maten één maat kleiner vallen dan u misschien gewend bent.

Is er een minimale leeftijd voor kinderen die deelnemen?

Er is inderdaad een minimale leeftijd van 4 jaar. Zie de algemene voorwaarden 1b.

Ik ben mis geweest. Ik heb mijn kind gratis ingeschreven, maar hij/zij is ouder dan 12 jaar op 3 juni 2017.

Dat kan gebeuren. Onze vrijwilligers op het secretariaat zullen u verwijzen naar de informatie in diezelfde tent. Daar kunt u alsnog betalen voor uw kind.

Als het evenement wordt afgelast vóór 1,2 en 3 juni 2017, gaat de gratis deelname van mijn kind dan ook door naar een volgende editie wanneer hij/zij  13 is geworden?

Als uw kind 13 wordt in de periode tussen 3 juni en de startdatum volgende editie dan blijft ook dit Bewijs van Deelname geldig. Nogmaals alleen wanneer het evenement wordt afgelast vóór 1 juni 2017. Wanneer het daarna wordt afgelast vervalt ook dit deelnamebewijs.

Ik heb 2 startnummers gewonnen, kan ik hierop nog twee gratis kinderen meenemen?

Nee dat kan niet. Dan zou je ze alsnog moeten inschrijven en dat kan niet meer, de inschrijving voor 2017 is namelijk gesloten.

 

INSCHRIJVEN

Kan ik nog inschrijven?

Dat is helaas niet meer mogelijk.

Hoe weet ik of mijn inschrijving goed is gegaan?

Direct na inschrijven heb je een bevestiging ontvangen op het mailadres wat je hebt opgegeven. Hieraan kun je zien dat je bent ingeschreven. Dit bewijs van inschrijven heb je donderdag 17 of vrijdag 18 juni, onder andere, nodig om je startbewijs op te halen. Daarbij kun je met je geboortedatum en postcode op www.inschrijven.nl nagaan of je bent ingeschreven. Helaas kun op deze site niet zien of je kind staat bijgeschreven.

Ik heb geen bewijs van inschrijving ontvangen, of ik kan het niet meer vinden. Wat moet ik nu doen?

De vrijwilligers bij het informatiepunt, wat zich op het secretariaat bevind, kunnen met een het bewijs van je IDEAL betaling alsnog nog je gegevens opzoeken en je startnummer(s) en Colours by the Sea shirt meegeven.

Als je voor 15 mei 2017 een mail stuurt naar info@coloursbythesea.nl  met als onderwerp "bewijs van deelname"  en daarin je naam en geboortedatum vermeld sturen we je alsnog je bewijs van deelname.

Ik heb twee kaarten gewonnen bij een van de sponsoren, kan ik dan ook nog twee kinderen gratis mee laten lopen?

Nee dat kan niet. 


KLEDING

Het t-shirt wat ik heb gekregen bij mijn startnummer past  mij niet, kan ik het omruilen?

Bij het ophalen van de startnummers ruilen wij geen shirts om! Je krijgt op dat moment het t-shirt in de maat waarin je het hebt besteld. Het kan voorkomen dat dit voor jou niet de juiste maat is, bijvoorbeeld omdat je een starnummer hebt overgenomen, een typefout hebt gemaakt of je je vergist hebt in de maat.

Hoe kan ik toch aan het juiste maat shirt komen?

Na de sluiting van het secretariaat is het mogelijk dat er shirts voor deze editie over zijn. Dan kunt u aan de vrijwilligers vragen uw shirt te ruilen voor een andere maat.

Dat is mooi, maar wat als mijn maat shirt er niet meer is?

Wees creatief! Kijk naar foto's van onze eerdere edities, misschien doe je nog leuke ideeën op!

Moet ik het Colours by the Sea t-shirt verplicht aan om  te mogen starten?

Wij laten iedereen op het parcours toe met een startnummer op de buik. Je kunt je dus kleden zoals jij je wilt kleden. Daarbij kun je kiezen voor het bovengenoemde shirt.

Het is geweldig om al die deelnemers in het wit te zien. Wil je verkleed meelopen, graag! Dus dos je uit in je unieke, gekste, mafste wit/gekleurde outfit! Dit is smullen voor de toeschouwers en fotografen.

 

 

KLEURENPOEDER

Waar is het kleurenpoeder van gemaakt?

Het kleurpoeder wat wij gebruiken is gemaakt van maïsmeel wat een kleur heeft gekregen. Wij nemen dit poeder af bij een Nederlandse leverancier. Wanneer je erg gevoelig ogen of lenzen in je ogen hebt  raden wij je aan  een (zonne)bril dragen als extra bescherming. Als organisatie van Colours by the Sea garanderen dat wij, dat het poeder wat wordt gebruikt aan de hoogste veiligheidseisen voldoet. Wij zijn een familie evenement en nemen geen enkel risico. De veiligheid tijdens ons evenement is onze hoogste prioriteit. 

Geeft het poeder vlekken? 

Het meeste zal na het wassen verdwijnen. Net als voor andere vlekken geldt ook voor eventuele vlekken van het kleurenpoeder, dat hoe eerder je het wast hoe beter het resultaat zal zijn. We adviseren om kleding te dragen waarvan je het niet erg vindt als ze vies worden. Veeg jezelf zoveel mogelijk schoon voordat je het kleurenpoeder nat maakt. Wil je de kleur bewaren in je kleding, besprenkel het met azijn, strijk je kleding en daarna pas wassen. Een leuk aandenken aan de kleurrijkste dag van je leven!

Nog tips om mijn autobekleding te beschermen?

Probeer je ergens om te kleden. Zorg dat het poeder droog blijft, je kunt dit namelijk gemakkelijk verwijderen met bijvoorbeeld een stofzuiger. Of bedek je bekleding eventueel met een (oude hand-) doek.

 

HET PARCOURS

Is het een zwaar parcours?

Colours by the Sea is de manier om gek te doen met je familie, vrienden en collega's. Het is een runningfestival, waar vooral plezier met kleur, muziek en elkaar centraal staat. Er is geen tijdsregistratie en er is geen haast. Neem de tijd om te genieten van alles om je heen.

5 Kilometer is voor mij  (of mijn kinderen) net te ver. Waar kan ik het beste eerder af slaan om niets te missen?

Op de Boulevard hebben we een 3 kilometerafslagpunt. Wanneer je hier het strand op gaat zal je één kleurenpunt missen


TOESCHOUWERS

Mag ik familie of vrienden meenemen als toeschouwer?


Graag! Het is geweldig om je bekenden lang het parcours of na de finish op het Bellamypark te ontmoeten en samen het afsluitingsfeest mee te maken.

Krijgen ik als toeschouwers ook poeder op mij?

Dat kan zeker gebeuren. Lees daarom ook als toeschouwer onze tips over kleding en schoeisel met betrekking tot het kleurenpoeder. 

 

OVERIG


Zeeland heeft namelijk heel veel te bieden. Kijk maar eens naar deze foto. Dit is de omgeving van Colours By The Sea.Vlissingen is wel een eindje weg....
Hebben jullie ook leuke aanbiedingen voor als we een weekendje in Zeeland willen blijven? Ja, zeker! Hier staan binnenkort hele leuke aanbiedingen voor een nachtje/weekendje Zeeland. Zeeland heeft namelijk heel veel te bieden. Kijk maar eens naar deze foto. Dit is de omgeving van Colours By The Sea.

Waar kan ik parkeren in Vlissingen?
Op de informatiepagina van deze site vind u de juiste link met informatie over het parkeren in Vlissingen.

 

Kan ik mijn huisdier meenemen?
Op het parcours zijn geen huisdieren toegestaan.

 

MET HET INSCHRIJVEN OF OVERNEMEN VAN EEN STARTNUMMER HEB JE INGESTEMD MET ONZE ALGEMENE VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN COLOURS BY THE SEA 

 

SPONSOR WORDEN?
Je bedrijf in 1 keer op de kleurrijkste kaart van Nederland zetten, dat kan neem contact met ons op.
Mail Anthony van den Berg: sponsor@coloursbythesea.nl

 

 

 

top